Dlaczego nie chudnę?

problemy z odchudzaniem

Odchudzasz się a waga ani drgnie? Twoje spodnie są nadal za ciasne, mimo że jesz mądrze i zdrowo? Do tego trenujesz i dbasz o optymalną aktywność fizyczną, a boczki jak były tak są? Tak wiem, potrafi być to frustrujące. Wkładamy wiele pracy, aby osiągnąć wymarzoną sylwetkę, a ta gdzieś utknęła za rogiem i nawet nie widać jej na horyzoncie. Spokojnie! Każdy problem ma swoje rozwiązanie, a panikowanie i stresowanie się przynosi odwrotne skutki. Im bardziej będziesz się frustrować, że nie chudniesz, tym bardziej chudnąć nie będziesz. Niestety nasz organizm działa w dość dziwny sposób. Przyczyn zastoju wagi może być wiele. Dziś przygotowałam dla ciebie te najczęściej powtarzające się. Sprawdź, co może blokować twoje chudnięcie. Continue reading »

Nietolerancja laktozy

nietolerancja laktozy co to

Nietolerancja laktozy to dziś dość częsty problem. Borykają się z nim zarówno dzieci, jak i dorośli. I mimo, że wiele osób go wyśmiewa i lekceważy, to jednak choroba może bardzo utrudnić życie i znacznie obniżyć jego jakość. Wzdęcia, bóle brzucha, uczucie przelewania, wysypka – to tylko niektóre z objawów nietolerancji laktozy. Czym dokładnie jest ta choroba i jak ją rozpoznać? O tym poniżej. Continue reading »

Owoce w codziennej diecie

owoce a dieta

Owoce (kliknij) stanowią podstawę zdrowej i zbilansowanej diety. Są doskonałym źródłem witamin i minerałów, które są tak ważne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Owoce zawierają też cenny błonnik, który działa na jelita jak miotełka i pomaga usunąć zbędne produkty przemiany materii, metale ciężkie i toksyny. Poza tym błonnik zawarty w owocach reguluje trawienie i skutecznie hamuje apetyt, a co za tym idzie – pomaga uniknąć napadów wilczego głodu. Owoce są smaczne i pożywne. Systematycznie zjadane, zadbają o nasze zdrowie i… szczupłe kształty. Ale uwaga! Zbyt duża ilość owoców w diecie może negatywnie wpłynąć na sylwetkę. Owoców nie można jeść częściej niż 2 razy dziennie. Warto też wiedzieć, które z owoców są tuczące, a które wręcz przeciwnie – pozwalają zgubić zbędne kilogramy. Continue reading »

Gramy w zielone!

Zielony to bardzo modny kolor ostatnich czasów. Zielony ma silną pozycję w trendach modowych i jeszcze silniejszą w trendach urodowych. Dziś cały świat gra w zielone. Zagrajmy więc i my! Jednym z najmodniejszych trendów tego sezonu są zielone koktajle. Za co je kochamy? Przede wszystkim za smak i solidny zastrzyk energii. Bo taki koktajl wypity na dzień dobry, zapewni nam więcej wigoru niż filiżanka małej czarnej. Ale to nie wszystko. Zielone koktajle kochamy również za to, że są cudownym sprzymierzeńcem w walce ze zbędnymi kilogramami. Przy okazji skutecznie oczyszczają organizm z toksyn. Continue reading »

Dlaczego warto jeść kaszę i mąkę gryczaną?

Nie każdy za nią przepada, ale każdy powinien włączyć ją do swojej diety. O czym mowa? Oczywiście o kaszy i mące gryczanej. Produkty te są szalenie zdrowe, a poza tym bardzo wszechstronne. Tak naprawdę przy ich użyciu można skomponować naprawdę smaczne menu na każdy dzień tygodnia. Ja sama mąkę gryczaną wykorzystuję na sto różnych sposobów. Piekę z niej ciasta, chleby i ciasteczka. Sama kasza gryczana zajmuje u mnie jedno z najważniejszych miejsc. To właśnie z niej piekę najpyszniejszy pod słońcem chleb bezglutenowy! Dlaczego warto jeść mąkę i kaszę gryczaną? Oto kilka powodów. Continue reading »

Tuczą zamiast odchudzać! Na te produkty warto uważać

Diety, diety, diety… Żywność zdrowa i zdrowsza. Współczesny świat oszalał na punkcie żywienia i odchudzania. My sami oszaleliśmy na punkcie tego, aby ciągle się odchudzać, zrzucać zbędne kilogramy, spalać tłuszczyk, itd. Niby jesteśmy bardziej świadomi w kwestii zdrowszego odżywiania, jednakże wciąż popełniamy mnóstwo błędów, które odbijają się na naszej sylwetce. Jak to możliwe? Istnieje bowiem szereg produktów, które z założenia powinny być „fit” i zdrowe, a takie nie są. Poniżej znajdziecie listę największych wrogów smukłych kształtów. Produkty te reklamowe są jako zdrowe, a mimo to w swoim składzie zawierają same zgubne substancje. O zgrozo! Continue reading »

Co jeść przed i po bieganiu?

Bieganie stało się bardzo modne w ostatnim czasie. Można pokusić się nawet o stwierdzenie, że dziś biega cały świat. Biegam i ja, mimo iż od zawsze powtarzałam, że biegać nie lubię. Dziś lubię. Ba! Nawet uwielbiam. O zaletach biegania nie będę teraz Wam pisać. Chcę skupić się na odżywianiu biegacza, bo jak wiadomo, odpowiednie żywienie przed i po treningu jest dość istotne. To, co zjemy przed bieganiem zapewni nam niezbędną energię do wysiłku. To, co  zjemy tuż po treningu pomoże odbudować zapasy glikogenu w mięśniach i wątrobie, które utraciliśmy w trakcie biegania. Uwaga! Poza jedzeniem, ważne po bieganiu jest też nawodnienie organizmu. W codziennym treningu można zastosować dwie mieszanki, które idealnie sprawdzą się jako elektrolit oraz przekąska potreningowa, ulegająca wybitnie szybkiemu wchłonięciu. Continue reading »

Jak przyspieszyć metabolizm?

Nie jest tajemnicą, że sprawny metabolizm to lepsze samopoczucie i piękniejsza sylwetka. Niestety, czynniki takie jak stres, zła dieta czy niewystarczająco aktywny styl życia sprawiają, że nasz metabolizm zaczyna zwalniać. Dobra wiadomość w tym wszystkim jest taka, że nawet nieco „uszkodzony” metabolizm można naprawić i przywrócić na właściwe tory. W jaki sposób? Continue reading »

Omlet jaglany ze szpinakiem

Nie przepadam za daniami mącznymi. Czuję się po nich ciężko i niezbyt komfortowo. Jeśli już zdecyduję się na coś mącznego, to zawsze jest to na bazie mąki bezglutenowej. Dziś mam dla Was fajny przepis z wykorzystaniem mąki jaglanej. Będzie to omlet ze szpinakiem. Robi się go szybko i w łatwy sposób. Aby przygotować zdrowy i smaczny omlet, wystarczy posiadać mąkę jaglaną, jajka, szpinak i czosnek. Danie jest bardzo sycące, dlatego też z powodzeniem można serwować je na obiad. Continue reading »

Dieta ujemnych kalorii

Wiosna zbliża się do nas wielkimi krokami. Zanim się obejrzymy, zostanie z nami na dłuższy czas. Może warto więc zadbać o lepsze samopoczucie, a przede wszystkim smuklejsze kształty? W końcu, lada moment te kształty będzie podziwiać cały świat (no może pół świata), a nie tylko my sami. Bardzo modna w ostatnim czasie stała się dieta ujemnych kalorii. Brzmi trochę nierealnie, bo które produkty nie mają kalorii? Nawet owoce je mają! Ale tu chodzi o coś zupełnie innego. O co? O tym poniżej. Tymczasem warto wspomnieć, że dieta ujemnych kalorii to idealna propozycja na sezon wiosenno-letni, gdyż dominują w niej świeże owoce i warzywa, które przyczyniają się do ujemnego bilansu energetycznego, a co za tym idzie – do spadku masy ciała. Dietę stosuje się nie dłużej niż 2 tygodnie. Po tym czasie waga powinna pokazać 6kg mniej. Continue reading »