Pij na zdrowie: woda kokosowa

zdrowa woda kokosowa

Woda kokosowa (nie mylić z mleczkiem kokosowym) to hit wśród gwiazd i wszystkich fanów zdrowego, aktywnego stylu życia. Ta przejrzysta ciecz pozyskiwania jest z zielonych kokosów i charakteryzuje się delikatnym smakiem. Napój świetnie orzeźwia, a do tego jest cenną skarbnicą witamin i minerałów. W wodzie kokosowej znajdziemy m.in. witaminę C i witaminy z grupy B, a także potas i magnez. Poza tym, woda kokosowa obfituje w aminokwasy egzogenne, które odżywiają komórki naszego ciała i wspomagają utrzymanie dobrego stanu fizjologicznego. Uwaga! Woda kokosowa pozbawiona jest laktozy oraz glutenu, co oznacza, że może być spożywana przez osoby nietolerujące te dwa składniki. Kto powinien sięgać po wodę kokosową? W sumie wszyscy, którzy chcą być zdrowi i chcą czuć się dobrze. Jednakże napój w szczególności polecany jest: Continue reading »

Jak podkręcić metabolizm?

metabolizm

Sprawny metabolizm to klucz do sukcesu. Dzięki niemu nie tylko możemy cieszyć się szczupłą sylwetką, ale także nie mamy tendencji do tycia. Sprawny metabolizm to także dobrze działający układ odpornościowy, brak infekcji, sprawnie działający mózg, witalność i wiele innych. Jak rozpoznać zły metabolizm? Osoby z zaburzonym metabolizmem są wiecznie zmęczone, mają niski poziom energii, cierpią na przesuszoną skórę i wypadanie włosów, mają niskie libido, częste zaparcia, problemy z koncentracją. Źle działający metabolizm to także częste uczucie zimna, niska odporność i nieregularne cykle miesiączkowe. Dobra wiadomość w tym wszystkim jest taka, że metabolizm można podkręcić i tym samym sprawić, że znów będzie działał jak należy. Continue reading »

Błędy żywieniowe, które większość z nas popełnia

Dieta – słowo klucz. Każdy z nas przynajmniej raz w życiu był na jakiejś diecie, ktoś właśnie jest, a ktoś za chwilę będzie. Zmieniając sposób jedzenia i dręcząc się dietami „cud” wierzymy, że za chwilę zgubimy ciążące nam kilogramy i będziemy wyglądać jak pan czy pani z telewizji. Nic z tego. Powiedzmy to sobie szczerze – żadna krótkotrwała dieta nie zapewni nam długotrwałych efektów. Również modne diety nie koniecznie takie efekty nam zapewnią. To, że pani X schudła na diecie bezglutenowej wcale nie oznacza, że i my schudniemy! Co więcej – taka dieta niedobrana pod nas i nasze potrzeby, kondycję organizmu i zdrowie może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Poza tym, musimy pamiętać, że tylko mądre zmiany przyniosą to, czego oczekujemy. Dieta to nie fanaberia czy moda. Dieta to styl życia. Niestety większość z nas w pogoni za ideałami wciąż popełnia te same błędy. Jakie? Poniżej znajdziesz 3 najpopularniejsze. Sprawdź, czy i ty nie wpadłaś / wpadłeś w ich pułapkę. Continue reading »

4 produkty, których lepiej nie jeść na śniadanie

niezdrowe śniadania

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Choćby nie wiadomo, co się działo, powinniśmy je zjeść. Śniadanie to nasze paliwo. Wyobraźcie więc sobie swoje działania bez śniadania. Co się może dziać? Na pewno spadek energii oraz brak sił do działania. Na pewno większa senność i mniejsza koncentracja. W końcu wilczy głód, który prędzej czy później was dopadnie. Nie muszę chyba mówić, co większość z nas robi w momencie pojawienia się wielkiego głodu… Rzucamy się wtedy na byle co i jemy zdecydowanie za dużo. Tak więc bez śniadania ani rusz! Ale śniadanie, śniadaniu nierówne. Nie każde jest dobre i pożywne. Są bowiem takie produkty, które pozornie uchodzą za odżywcze, a w rzeczywistości nie mają w sobie żadnych wartości. Czego nie jeść na śniadanie? Proszę bardzo, oto lista produktów zakazanych: Continue reading »

Lekka kolacja – sałatka z tuńczykiem

lekka sałatka z tuńczykiem

Sałatka z tuńczykiem to doskonała propozycja na kolację dla wszystkich dbających o linię. To także idealna propozycja dla osób odchudzających się. Warzywa zawarte w sałatce pozwalają uzupełnić braki witaminowe i dostarczają odpowiedniej ilości błonnika, który jest szalenie ważnym elementem naszego życia. Tuńczyk z kolei to świetne źródło białka i cennych kwasów omega 3 – zmniejsza poziom złego cholesterolu we krwi, zapobiega chorobom serca i chorobom układu krążenia. Continue reading »

Sposoby na płaski brzuch

płaski brzuch

W jednym z ostatnich postów pisałam wam, jakie produkty zapewnią płaski brzuch. Dziś poniekąd wrócimy do tematu i powiemy sobie, co jeszcze robić aby brzuch był płaski. Bo przecież zbliża się sezon bikini i fajnie byłoby zaprezentować się bez żadnych kompleksów w modnych stroju kąpielowym. Pamiętaj, że ćwiczenia nie są aż tak ważne jak właściwe jedzenie. To w kuchni robimy ładny brzuch. Ćwiczenia stanowią zaledwie skromny dodatek do diety. Continue reading »

Zdrowe śniadanie: owsianka z orzechami

owsianka na mleku

Białe bułki z kremem czekoladowym to nie najlepsza propozycja na dobry początek dnia. Podobnie wędliny przepełnione konserwantami. Co zatem jeść? Na przykład owsiankę. Jest nie tylko pożywna, zdrowa i sycąca, ale także bardzo smaczna. Aby smakowała jeszcze lepiej, można zaserwować ją sobie ze świeżymi owocami. Owsiankę można przygotować wieczorem tuż przed pójściem spać lub bezpośrednio przed spożyciem, rano. Ja osobiście lubię wersję nocną, bo za ciepłymi śniadaniami po prostu nie przepadam. Continue reading »

Ja szybko schudnąć – 5 prostych sposobów

jak szybko schudnąć

Idą wakacje a razem z nimi marzenia o pięknym bikini, szortach i krótkich sukienkach. Czujesz, że nie jesteś gotowa na sezon? Patrząc w lustro widzisz nadprogramowe kilogramy, boczki lub wystający brzuszek? Spokojnie. Jest jeszcze czas, aby zawalczyć o marzenia i lato przejść bez kompleksów. Zazwyczaj zrzucanie zbędnych kilogramów trwa długie miesiące. Zazwyczaj ale nie zawsze. Wprowadzając w życie poniższe zasady masz szansę schudnąć 4 kilogramy w tydzień. Ale uwaga! Chcąc utrzymać świetny efekt, po tygodniu takiej diety powinnaś wprowadzić bardziej zrównoważony plan żywienia, który pozwoli utrzymać sylwetkę. A teraz do rzeczy. Co zrobić, żeby szybko schudnąć? Continue reading »

Wiosenny obiad: zapiekanka z cukinii

zapiekanka z cukinii i kurczaka

źródło: www.pinterest.com

Wydaje się, że wiosna zagościła u nas na dobre. Mamy coraz więcej słońca, a i temperatury momentami potrafią nas bardzo rozpieścić. Co by nie mówić – jest przyjemnie. Sezon wiosenny to idealny moment, aby w końcu porzucić zimowe menu i przerzucić się na coś lżejszego. Co powiecie na dania z cukinii? To warzywo jest szalenie wdzięczne i wszechstronne. Doskonale odnajduje się w wielu potrawach, mniej lub bardziej wytrawnych. Z cukinii możemy przyrządzić aromatyczne leczo lub warzywno-mięsny gulasz. Doskonała jest też zapiekanka z cukinii. Ale nie wiem czy wiecie, że cukinia przywędrowała do nas z Włoch? To iście włoskie warzywo. Dziś ze względu na walory smakowe i odżywcze, znajduje się na liście 20 najchętniej uprawianych w naszym kraju warzyw. Continue reading »

Chcesz mieć płaski brzuch? Sprawdź, co jeść!

co jeść żeby mieć płaski brzuch

Płaski brzuch to marzenie wielu kobiet. Niestety, jak to mawia pewna znana trenerka, nic samo się nie zrobi. Chcąc mieć płaski brzuch należy samodzielnie na niego zapracować. Ale uwaga! Brzuch robimy w kuchni, a nie na siłowni. Bo co z tego, że będziemy wykonywać milion brzuszków, jeśli wcześniej nie spalimy tkanki tłuszczowej. Aby zgubić tłuszczyk z brzucha, należy zadbać o zdrową i lekkostrawną dietę. Co i jak jeść na płaski brzuch? Continue reading »